- Piese auto
- Produse de iarnă
- Ulei
- Becuri și LED-uri
- Acumulatori auto
- Stergatoare auto
- Informatii utile
LICHIDE AUTO
CONSUMABILE AUTO
Alte accesorii pentru interior
Covorase auto si tavite portagaj
Accesorii pentru exterior
Chimice auto
Cosmetice si intretinere auto
Accesorii si echipamente de curatat
Odorizante

În spatele performanței și a eficienței motorului mașinii tale se află o serie de componente care lucrează continuu pentru a reduce consumul de combustibil și a limita poluarea. Una dintre cele mai importante este supapa EGR. În cazul în care ai o mașină diesel (sau chiar una pe benzină, mai nouă), probabil ai auzit de acest termen. Așadar, dacă te-ai întrebat vreodată ce este sistemul EGR (Exhaust Gas Recirculation) și de ce mecanicul ți-a spus că „ai probleme cu supapa EGR”, atunci acest articol este pentru tine.
Mulți șoferi se confruntă cu pierdere de putere a motorului, martor de bord aprins sau consum crescut de combustibil, fără nicio bănuială că problema provine de la sistemul EGR, această supapă inteligentă responsabilă cu recircularea gazelor de eșapament. EGR joacă un rol-cheie pentru reducerea emisiilor nocive, în special oxizii de azot (NOx) și contribuie la respectarea normelor europene de poluare. Dar cum funcționează concret? Și ce se întâmplă când sistemul începe să cedeze? În rândurile următoare vei afla tot ce trebuie să știi despre EGR, pentru a putea lua decizii informate despre întreținerea mașinii tale.
EGR este acronimul pentru Exhaust Gas Recirculation, adică recircularea gazelor de eșapament. Este un sistem integrat în motoarele moderne, în special cele diesel, dar și în unele pe benzină, care are rolul de a reduce emisiile poluante, în special oxizii de azot (NOx).
Practic, EGR-ul redirecționează o parte din gazele arse înapoi în camera de ardere, unde sunt amestecate cu aer proaspăt și combustibil. Scopul este de a scădea temperatura de ardere, ceea ce duce la formarea unei cantități mai mici de NOx – compuși foarte nocivi pentru mediu și sănătate.
Este un mecanism esențial pentru ca mașina ta să respecte standardele europene de emisii, cum ar fi Euro 5 și Euro 6. Dacă ai nevoie de piese pentru sistemul de eșapament, le găsești rapid și simplu în magazinul AutoMag.
Sistemul EGR funcționează pe un principiu simplu: recircularea unei părți din gazele de eșapament înapoi în camera de ardere a motorului. Acest lucru are ca scop reducerea temperaturii de ardere, ceea ce duce la o scădere semnificativă a emisiilor de oxizi de azot (NOx) - unii dintre cei mai periculoși poluanți emiși de motoarele cu ardere internă.
Iată cum se desfășoară procesul:
Gazele arse rezultate în urma arderii combustibilului sunt parțial redirecționate de către supapa EGR din galeria de evacuare către galeria de admisie.
Aceste gaze, fiind sărace în oxigen, diluează amestecul aer-combustibil proaspăt.
Rezultatul este o ardere mai rece, care produce mai puțini NOx.
Supapa EGR este controlată în mod diferit, în funcție de tipul sistemului (mecanic sau electronic), dar scopul este același: optimizarea emisiilor fără a compromite complet performanța motorului.
Sistemul EGR funcționează în special în condiții de sarcină parțială, cum ar fi condusul urban sau rularea la viteze constante. În schimb, la accelerații puternice sau în condiții de sarcină ridicată, supapa EGR se închide automat pentru a nu afecta performanța motorului. Vezi oferta completă de piese pentru motor din magazinul online AutoMag!
De-a lungul timpului, sistemul EGR a evoluat, deoarece a trebuit să se adapteze noilor generații de motoare și cerințelor tot mai stricte privind emisiile. În prezent, putem vorbi despre două tipuri principale de sisteme EGR: mecanic și electronic.
EGR-ul mecanic este întâlnit în special la mașinile mai vechi, în general fabricate înainte de normele Euro 4.
Caracteristici
Avantaje
Dezavantaje
Acesta este standardul actual la majoritatea mașinilor diesel și chiar la unele pe benzină moderne (mai ales Euro 5 și Euro 6).
Caracteristici
Avantaje
Dezavantaje
Sistemul EGR a fost conceput tocmai pentru a combate una dintre cele mai mari probleme generate de motoarele cu ardere internă: emisiile de oxizi de azot (NOx). Acești compuși sunt extrem de nocivi pentru sănătatea umană și contribuie la formarea smogului și a ploilor acide.
Prin recircularea unei părți din gazele de eșapament în camera de ardere, EGR-ul reduce temperatura internă a arderii. O temperatură mai scăzută înseamnă mai puțini NOx formați în procesul de combustie. Astfel, motorul emite gaze mai puțin toxice în atmosferă, fără a compromite complet performanța.
De reținut:

Deși sistemul EGR este conceput să funcționeze automat și fără intervenția șoferului, în timp pot apărea blocaje sau defecțiuni care afectează performanța motorului. Recunoașterea timpurie a acestor probleme te ajută să previi reparații costisitoare. Iată câteva simptome frecvente care indică o defecțiune a supapei EGR!
Aceste simptome nu apar întotdeauna împreună, dar dacă observi mai multe dintre ele, este recomandat să faci o verificare într-un service. O supapă EGR blocată influențează negativ nu doar emisiile, ci și performanța generală a motorului.
Prin urmare, sistemul EGR este o componentă importantă ce face parte din construcția motoarelor moderne, cu un rol bine definit: reducerea emisiilor nocive fără a compromite semnificativ performanța motorului. Prin recircularea gazelor arse, contribuie la protejarea mediului, la respectarea normelor europene și la optimizarea funcționării motorului în condiții de sarcină redusă.
EGR-ul merită întreținut corespunzător. O supapă curată și funcțională înseamnă un motor eficient, mai puțin poluant și fiabil pe termen lung. Iar dacă apar probleme, intervenția la timp previne costurile mari sau defecțiunile în lanț. AutoMag îți oferă o gamă variată de componente pentru sistemul de eșapament și motor, compatibile cu majoritatea modelelor auto. Ai întrebări? Echipa noastră de specialiști îți stă la dispoziție. Contactează-ne și beneficiezi gratuit de consiliere tehnică și recomandări personalizate.